Voor al onze produkten ontvangt u een duidelijke offerte met daarin vermeld de produktinformatie, de verkoopprijs, eventueel bijkomende kosten en een verwijzing naar onze website waar u onze Algemene Voorwaarden kunt terug vinden. Wij hanteren verzendkosten vanaf fabrikant tot klant tenzij anders aangegeven. Deze kosten zijn vooraf de aankoop opvraagbaar.
Bij iedere aankoop gaat u akkoord met levering van produkten volgens onze Algemene Voorwaarden tenzij uw Algemene Voorwaarden door biMed akkoord bevonden zijn en schriftelijk ondertekent zijn door onze Directie/ de Eigenaar van biMed. Eigen Algemene Voorwaarden, bijv. vermeld op aankoopbonnen /opdrachtbonnen van de afnemer van onze produkten worden door biMed nadrukkelijk van de hand gewezen. Voor elk aangekocht produkt ontvangt u een factuur met daarop vermeld de aangekochte produkten, de verkoopprijzen, onze leveringsvoorwaarden m.b.t. eigendomsbehoud en uw betalingstermijn. Reclamaties m.b.t. onze factuur gaarne binnen 7 werkdagen.
Prijzen zoals vermeld in offertes/ prijsopgaven zijn per stuk en excl. 21%BTW en kunnen geen rechten aan ontleend worden door de aankoper. Dit vanwege bijvoorbeeld eventuele prijsstijgingen bij onze fabrikanten, typ en/of calculatiefouten. Wij hanteren 21% BTW tenzij wettelijk anders bepaald of niet BTW plichtig. Produkten op maat worden in goed overleg tot stand gebracht en zijn zonder gegronde redenen niet retourneerbaar. Produkten welke op bestelling gekocht worden zijn zonder gegronde redenen niet retourneerbaar. De kosten voor het retour sturen van bijv. “foutief” aangekochte produkten komen voor rekening klant.
Onze betaaltermijn is binnen 30 werkdagen genomen vanaf datum factuur. Voor nieuwe klanten is onze betalingstermijn de eerste 3 aankopen; bij vooruitbetaling verschuldigd. Onze offertes zijn 30 dagen geldig tenzij anders aangegeven. Typ en calculatiefouten in offertes/ prijsopgaven zijn voorbehouden. De garantietermijn van onze produkten zijn naar opgave fabrikant. Voor iedere aankoop bij onze firma geldt dat produkten ons eigendom blijven totdat het aankoopbedrag zoals vermeld is op onze factuur volledig voldaan is door de aankoper.
Indien de opdrachtgever in staat van faillissement mocht worden verklaard of zijn faillissement wordt aangevraagd, indien hij surseance van betaling heeft aangevraagd of heeft verkregen, zijn goederen in beslag zijn genomen, zijn bedrijf in liquidatie is getreden of door een derde c.q. derden is of wordt overgenomen, of indien hij het voornemen heeft Nederland metterwoon te verlaten. In al deze gevallen zullen alle vorderingen, die biMed op de opdrachtgever heeft, terstond opeisbaar zijn. Behouden wij het recht op retentie van geleverde produkten aan de opdrachtgever/ de aankopende partij (nieuwe voorwaarde biMed ingaande per 01-08-2016).
Onze verplichting aan u:
Wij zijn aan u verplicht tot het verschaffen van duidelijk begrijpbare informatieverstrekking. Vlotte leveringen wanneer dit mogelijk is. Het beantwoorden van vragen m.b.t. een aangekocht produkt. Het geven van extra uitleg van een aangekocht produkt wanneer dit nodig blijkt. Het nakomen van de vastgestelde garantiebepalingen. Het leveren van CE gecertificeerde produkten tenzij anders aangegeven of anderzijds wettelijk bepaald. Ervoor te zorgen dat produkten m.b.t. stralingswering veilig voor de gebruiker/ de gebruikster zijn en voldoen aan de wettelijk gestelde eisen t.b.v. stralingswering. Vlotte afhandelingen wanneer dit mogelijk is bij zaken zoals bijvoorbeeld transportschade e.d. het leveren van een deugdelijk produkt.
Algemeen:
Wij doen ten allen tijden ons best om ervoor te zorgen dat uw veiligheid gewaarborgd is, dat produkten veilig en van goede kwaliteit zijn. Produkten worden periodiek gecontroleerd op kwaliteit, deugdelijkheid en veiligheid. Wij werken met fabrikanten welke produkten produceren welke voldoen aan de gestelde (CE) normen / veiligheidsnormen.
Vragen over een produkt:
Deze kunt u richten aan info@bimed.nl of u kunt ons telefonisch om informatie verzoeken onder telefoonnummer: 079 - 331 88 99.
Service:
biMed biedt u de hoogst mogelijke service daar wij ons nauw verbonden voelen met onze klanten/ Uw patiënten. Anno 2018 hebben wij een tevredenheidsscore van 99%.
Transportschade:
Bij constatering van transportschade het produkt niet verder uitpakken en verzoeken wij u om dit direkt of zo spoedig mogelijk aan ons door te geven. De schade moeten wij zelf kunnen controleren. Dus niet het produkt bijvoorbeeld weigeren aan de deur maar indien mogelijk digitale foto's nemen en deze mede sturen(aan info@bimed.nl) met uw melding over transportschade. Al hetgeen binnen onze macht ligt wordt zo snel mogelijk door ons, voor u onze klant, opgelost!
De betalingsverplichting wordt dan opgeschort door ons totdat het probleem naar uw en onze tevredenheid is opgelost. Transportschade is veelal een verzekeringskwestie en wordt het desbetreffende produkt retour genomen, daar doen wij niet moeilijk over. U ontvangt dan z.s.m. een vervangend produkt. Indien schade ontstaat aan een produkt door oneigenlijk gebruik dan is dat voor eigen rekening en kunnen wij het produkt niet retour nemen en blijft de betalingsverplichting bestaan.
Ruilen/ Annuleren aankoop:
Het kan natuurlijk voorkomen dat er verkeerd besteld is. Goede communicatie voorkomt veelal verkeerd bestellen. Toch verkeerd besteld? Dan gaan wij na of dit zo snel mogelijk opgelost kan worden. Dat u, onze klant, tevreden bent is onze hoogste prioriteit! Op maat gemaakte produkten(zoals bijv. loodschorten/ Loodschermen) worden zonder gegronde reden(en) niet retour genomen. Produkten welke speciaal op bestelling gedaan zijn worden evenzo niet retour genomen zonder gegronde reden(en).
Produkten welke reeds gebruikt zijn worden niet meer retour genomen. Produkten welke beschadigd zijn door onzorgvuldig gebruik of wanneer deze op een verkeerde wijze gebruikt(en daardoor beschadigd zijn) zijn worden niet retour genomen. Het annuleren van een aankoop voor standaard ongebruikte/ onbeschadigde produkten is bij ons mogelijk tot 14 werkdagen na datum aankoop, dit is uw zicht/ controle termijn. Indien wij niet van u vernemen binnen 14 werkdagen gaan wij er vanuit dat het geleverde produkt/ de geleverde produkten naar tevredenheid zijn en dat het produkt/ de produkten behouden worden door u.
Het annuleren van standaard produkten brengt geen kosten met zich mee(behalve dan de kosten voor het retoursturen van het produkt) binnen de gestelde termijn van 14 werkdagen. Annuleringen na 14 werkdagen worden per geval beoordeeld of daar kosten aan verbonden zullen zijn. Kosten zoals bijvoorbeeld ontwerpkosten of de kosten welke wij gemaakt hebben voor het produceren van een produkt op maat worden bij een annulering binnen de zichttermijn en ook na het verstrijken van de zichttermijn aan u gefactureerd.
Wanneer wij gebruik hebben moeten maken van zwaar/ groottransport zoals bijvoorbeeld Zeevracht, luchtvracht en regulier transport middels een vrachtwagen voor standaard produkten/ produkten op maat worden de transportkosten aan u gefactureerd. Wij maken alleen gebruik van dit recht wanneer deze transportkosten hoger dan € 50, 00 zijn. Terugname van standaard produkten met een gegronde reden (Productiefouten, defecten aan het produkt en bijvoorbeeld wanneer wij een verkeerd produkt geleverd hebben) uitgezonderd.
Aansprakelijkheid:
biMed is niet aansprakelijk voor schadeclaims wanneer een produkt op een onjuiste manier gebruikt is, of wanneer afgeweken is van de gebruiksaanwijzing, wanneer het produkt niet goed onderhouden is, de garantie verlopen is of wanneer er wijzigingen aan een produkt van biMed is aangebracht zonder dat wij daarvoor toestemming verleend hebben. Alle opmerkingen, reclames of klachten worden door ons serieus behandeld. Service voor uw aankoop, tijdens uw aankoop maar zeker ook na uw aankoop!